Project omschrijving

Winkelcommunicatie bij Luxury Bedding Company

Begin Q1 van 2024 zijn we benaderd door Luxury Bedding Company omtrent de marketing ambities die zij hadden voor de verdere professionalisering van hun dealer kanaal. Vanuit een gezamenlijke marketingstrategie is er besloten om de winkelbeleving en branding te verbeteren door middel van narrowcasting. Na verschillende gesprekken op kantoor bij Luxury Bedding Company en een referentiegesprek bij een van onze klanten is besloten om met TSS in zee te gaan. Daarmee is een ambitie uitgesproken om de verschillende winkels in Nederland en Duitsland te voorzien van digital signage.

De volgende functionele en technische eisen zijn er gesteld aan het narrowcasting platform:

  • Gebruiksvriendelijk systeem;
  • Publiceren over hele groepen met 1 handeling;
  • Zelf kunnen maken en aanpassen van templates via de Designer software;
  • Alle players dienen te zijn voorzien van wifi;
  • Cashen van een uitzending bij wegvallen internet;
  • Cloud en webbased omgeving die makkelijk te beheren is;
  • Dagelijkse support voor ondersteuning aan de winkels;

Digital signage schermen verbeteren de winkelbeleving

Al de narrowcastingschermen zijn of worden geplaatst in de winkels in de nabijheid van de boxsprings en matrassen van Serta. Allemaal in een “shop in shop formule”, dit betekent letterlijk een winkel in een winkel. Oftewel een specifieke ruimte in een winkel waar het merk Serta alleen wordt gepresenteerd. De digital signage schermen dienen enerzijds het winkelende publiek om hen naar binnen te trekken (in raampartijen) en anderzijds de bezoeker die zich in de winkel bevindt te enthousiasmeren voor de producten.

Deze informatieschermen worden voorzien van full screen afbeeldingen en video’s en zorgen voor een algemeen gevoel van het product en positieve associatie van het merk Serta. Sterke, krachtige beelden versterken het merk en dragen bij aan de algehele winkelbeleving richting de consument of zakelijke klant. Of het nu gaat om promoties, specificaties of campagnes. Deze digital signage schermen zorgen voor eenheid en geven een professionele uitstraling in de winkels. Het meest voorkomende motief voor deze digital signage schermen in de winkel zijn: informeren, activeren, branding en sales.

De geleverde oplossing:

TSS heeft een Evado narrowcasting CMS en standaard template set in de huisstijl van Luxury Bedding Company opgeleverd. Daarnaast is onze designer software meegeleverd, zodat de marketing afdeling flexibel blijft in design mogelijkheden. Er is gestart met 6 players met wifi bij de grootste dealers in Nederland. Direct daarna is uitgebreid richting nog 17 dealers. Als totaalleverancier leveren wij een totaaloplossing, te weten; 55” professional displays, players, software, beugels, behuizingen en de montage.

Er hebben redactie en beheerders trainingen plaatsgevonden de gebruikers van de marketing afdeling. Zij zullen hoofdzakelijk de digital signage schermen voorzien van content. De hosting in de cloud en de service level zijn voor dit project voor 36 maanden afgesloten.

Over de klant

Luxury Bedding Company gevestigd in Hattermerbroek is de distributeur van het merk Serta. Serta staat bekend om zijn hoogwaardige boxsprings en matrassen en daarmee ’s werelds grootste merken. Naast het beleveren van de retail, verzorgen zij diverse projecten in de zakelijke markt. Denk hierbij aan luxe hotels, bed & breakfasts, luxe chalets en vakantie villa’s. Inmiddels zijn er ruim 70 verkooppunten in Nederland en 130 in Duitsland actief.

Project details:

  • Klant: Luxury Bedding Company

  • Regio: Door heel Nederland

  • Aantal locaties: 23

  • Oplossing: Narrowcasting 

  • Toepassing: Winkelcommunicatie

  • Aantal players: 23

  • Opgeleverd: Q3 & Q4 2024