Project omschrijving
Communicatie via informatieschermen bij Conservatorium van Amsterdam
In de zomer kwam de vraag bij ons binnen vanuit het Conservatorium van Amsterdam en de behoefte om hun communicatie stromen richting de student en medewerkers te professionaliseren. De marketing-communicatie afdeling had een duidelijke wens uitgesproken om via informatieschermen in de verschillende panden te kunnen communiceren richting studenten. Na een inventarisatie en bezoek op locatie, de presentatie van een totaal concept in combinatie met onze expertise in het onderwijs is besloten om met TSS in zee te gaan.
Narrowcasting zorgt voor de verbetering van de communicatiestromen op school en adequaat communiceren richting de studenten en bezoekers!
De volgende functionele/technische eisen zijn er gesteld aan het narrowcasting platform:
-
- Gebruiksvriendelijk systeem;
- Rechten en rollen per locatie, gebruiker en template instelbaar;
- Publiceren over hele groepen met 1 handeling;
- Zelf kunnen maken en aanpassen van templates via de Designer software;
- Speciale laag in het CMS voor open dagen en event communicatie;
Waar bevinden zich de informatieschermen op school?
De narrowcasting schermen hangen in 2 verschillende panden op verschillende strategische locaties. Bij de Oosterdokskade een vrij prominent locatie in Amsterdam hangen 2 high brightness schermen in de raampartijen, met als doel om de traffic te stimuleren en naamsbekendheid te vergroten.
Bij binnenkomst hangt een scherm boven het service loket, waar specifieke boodschappen worden gecommuniceerd over praktische en facilitaire zaken van de locatie. In de algemene kantine/restaurant worden de informatieschermen voorzien van content van de horeca als ook specifieke content en projecten vanuit het onderwijs. De voornaamste doelgroep die hiermee wordt bereikt zijn de studenten en medewerkers.
Voor de rest hangen de narrowcasting schermen door het hele pand in raampartijen of in de nabijheid van liften. Dit zijn logische locaties omdat hier veel traffic komt en maakt snelle narrowcasting berichten mogelijk. In de toekomst zal bekeken worden om informatie vanuit medewerkersportalen of de website te automatiseren op de informatieschermen.
De geleverde oplossing:
TSS heeft een CMS en standaard template set in de huisstijl van Conservatorium van Amsterdam opgeleverd, zowel landscape als portrait. Daarnaast is onze designer software meegeleverd, zodat de marketing afdeling flexibel blijft in design mogelijkheden. Er is zijn 9 professional players geleverd, geschikt voor high-performance narrowcasting uitzendingen. Verder zijn er 50” professional displays geleverd en een 2-tal 50” high brightness schermen die tegen de raampartijen geplaatst zijn op de Oosterdokskade.
Er hebben redactie, beheerders en een designer trainingen plaatsgevonden voor zowel de marketing afdeling als afdeling IT. Als totaalleverancier hebben wij de installatie en op maat gemaakte beugels en diefstalvriendelijke behuizingen geleverd. De hosting in de cloud en de service level zijn voor dit project voor 36 maanden afgesloten.
Over de klant
Het Conservatorium in Amsterdam, onderdeel van de Hogeschool van de Kunsten gevestigd in hartje Amsterdam biedt onderwijs, onderzoek en concertfaciliteiten die toonaangevend is voor de hele wereld. Bij het Conservatorium van Amsterdam studeren zo’n 1250 studenten welke worden voorbereid op een carrière in de muziekindustrie.